God. 10, br. 1/2, jun 2009.
Maja Milanković-Etkinson
Midlseks Univerzitet, Škola za inženjering i informacione nauke Barouz, London
Kris Sedler
Midlseks Univerzitet, Škola za inženjering i informacione nauke Barouz, London
GLOBAL CAMPUS PROJEKAT – E-UČENjEM DO VIŠE STUDENATA U NOVIM GENERACIJAMA GENERACIJAMA
Sažetak: Global Campus (GC) projekat započele su SCS (School of Computing Science sa Midlsesk Univerziteta – MU) i RITSEC (Regional Information Technology and Software Engineering Centre) u maju 1999 u Kairu [1]. RITSEC je želeo da nastavi saradnju sa Univerzitetom u Midlseksu, pa je odlučeno da se započne sa kompletnim MSc programom za učenje na daljinu (Distance Learning – DL). U skladu sa strategijom Univerziteta za proširenje uslužnih kapaciteta i van zemlje kako bi se izašlo u susret ogromnim zahtevima za sticanje obrazovanja na britanskim fakultetima iz inostranstva, ponuđeni su kompletni programi e-učenja kako bi se obezbedio pristup studentima kojima bi mogućnost školovanje u Velikoj Britaniji bila uskraćena zbog preterano visokih školarina. U to vreme širom sveta tražilo se akademsko poznavanje IT/kompjutera kao preduslov za bolji posao. Profesor Mark Vudman (Woodman) koji se pridružio SCS školi odigrao je ključnu ulogu u osmišljavanju pedagoškog pristupa nastavi, odredivši sadržaj internet materijala i odabravši način dostave i implementacije programa za e-učenje. Tokom trajanja projekta, GC programi su dostavljani studentima preko sedam partnerskih institucija za saradnju u pet zemalja: u Kini, na Kipru, u Egiptu, Hongkongu i Singapuru. Ovi programi predstavljali su deo portfolia akademske grupe SCS škole za poslovne informativne sisteme (BIS) i po istim programima radili su i studenti na našim fakultetima u Londonu. Za sve programe su važile iste procedure za upravljanje, ocenjivanje i kontrolu kvaliteta tako da su svi studenti imali istu mogućnost praćenja nastave i učenja. Ove procedure su bile u skladu sa standardima koje je propisala Agencija za obezbeđenje kvaliteta – QAA (Quality Assurance Agency) pri Veću fonda za visoko obrazovanje – HEFCE (Higher Education Funding Council). Ovim radom smo pokušali da izvršimo analizu stečenog iskustva, pošto je projekat okončan početkom školske 2007/8.
ČLANCI
Maja Milanković-Etkinson, Kris Sedler
GLOBAL CAMPUS PROJEKAT – E-UČENjEM DO VIŠE STUDENATA U NOVIM GENERACIJAMA GENERACIJAMA
Toma Tasovac
VIŠE ILI MANjE OD REČNIKA? WORDNET KAO MODEL ZA LEKSIKOGRAFIJU SRPSKOG KAO STRANOG JEZIKA
Sem Bruks
ISTRAŽIVAČKE BAZE PODATAKA U SRBIJI I DISTRIBUCIJA INFORMACIJA
Marina Mitrić
SPECIJALNE BIBLIOTEKE U SRBIJI: KATEGORIZACIJA I ANALIZA
Alan Hopkinson, Tigran Zargaruan
RAZVOJ NOVOG MASTER PROGRAMA BIBLIOTEČKIH I INFORMACIONIH NAUKA ZA FAKULTETE BIBLIOTEČKIH I INFORMACIONIH STUDIJA (BIS) U JERMENIJI, GRUZIJI I UZBEKISTANU
Filip Marić
TEX I LATEX
Goran Rakić
OPENOFFICE.ORG 3, SLOBODA U SVAKODNEVNICI SADA I NA SRPSKOM
Đorđe Stakić
VIKI TEHNOLOGIJA – NASTANAK, RAZVOJ I ZNAČAJ
PRILOZI
Sebastien Pomje
ZAŠTO JE UNIVERZITETU POTREBAN SLOBODAN SOFTVER?
Dušica Rajčević
INTERVJU SA TODOM KATLEROM, 25. SEPTEMBAR 2008. GODINE, BEOGRAD
Dušica Rajčević
GODIŠNjA KONFERENCIJA AMERIČKOG DRUŠTVA BIBLIOTEKARA OSVRT NA PRIMENU NOVIH VIDOVA KOMUNIKACIJA U BIBLIOTEKAMA