Год. 17, бр. 1, 2017.
Мариjа Пантић
Универзитет у Београду,
Филолошки факултет
ОТВОРЕНИ ОБРАЗОВНИ РЕСУРСИ И ЗЕМЉЕ У РАЗВОJУ: JЕДАН КРИТИЧКИ ОСВРТ
УДК:37.014 (1-773)
Кључне речи: отворени образовни ресурси, земље у развоју, глобализација, неједнакост
Сажетак: Овај рад се бави глобалним друштвено-економским контекстом појаве отворених образовних ресурса и њихове посебне улоге у образовним системима земаља у развоју. Централно место дато је самом појму образовања, који ће бити разрађен кроз одабране критике и анализе реформи образовних система, као и питања основних услова, метода подучавања и очекиваних резултата у образовању. Посебна пажња посвећена је глобалном сиромаштву, односно неједнаком глобалном развоју, а у складу с тим и све агресивнијој репродукцији постојећих друштвено-економских односа кроз неједнако образовање. Разматрање ових општих услова за резултат има неизбежно скептичан и критички приступ идеолошким, технолошким и педагошким аспектима иницијатива које креирају и промовишу отворене образовне ресурсе.
НАУЧНИ РАДОВИ
Никитас Н. Караниколас, Елени Галиоту
ИСКУСТВА У ИЗГРАДЊИ ВИШЕДИJАЛЕКАТСКОГ РЕЧНИКА
Василиjе Милновић, Милена Костић, Матеа Милошевић
ЗАШТИТА И ПРОМОЦИJА ОСЕТЉИВОГ АРХИВСКОГ МАТЕРИJАЛА ИЗ ПРИВАТНЕ БИБЛИОТЕКЕ ЛАЗИЋ
Мариjа Пантић
ОТВОРЕНИ ОБРАЗОВНИ РЕСУРСИ И ЗЕМЉЕ У РАЗВОJУ: JЕДАН КРИТИЧКИ ОСВРТ
Михаило Шкорић
СТРУЧНИ РАДОВИ
Ана Савић
ПРИКАЗИ
Милена Костић, Весна Вуксан, Зоран Баjин
ИЗЛОЖБА „ДИГИТАЛНА ЋИРИЛИЦА“
Мариjа Радоjичић, Ранка Станковић, Себастиjан Каплар