God. 18, br. 1, 2018.

 

Jasmina Jovanovska

Pedagoški fakultet „Sv. Kliment Ohridski“

Univerzitet „Sv. Ćirilo i Metodije“

Skoplje, Makedonija

DIZAJNIRANjE EFIKASNIH PITANjA VIŠESTRUKOG IZBORA ZA OCENjIVANjE ISHODA UČENjA

 

UDK: 371.275

Ključne reči: testovi višestrukog izbora, kognitivni nivoi, indeks težine zadatka, indeks diskriminacije zadatka

Sažetak: Testovi višestrukog izbora danas predstavljaju popularan alat za ocenjivanje ishoda učenja jer su fleksibilni, relativno jednostavni za sprovođenje, a omogućavaju i ocenjivanje sadržaja velikog obima za kratko vreme. Mnogo važnija činjenica je da su ova pitanja svestrana i pouzdana, što povećava njihovu atraktivnost. Osim toga, za potrebe ocenjivanja ispitivači mogu koristiti kolekcije pitanja koje su već pripremljene za prethodne kurseve ili su dostupne onlajn. S druge strane, mnogi autori tvrde da se pitanja višestrukog izbora obično koriste za ocenu kognitivnih sposobnosti nižih nivoa, definisanih Blumovom taksonomijom. Međutim, sveobuhvatne analize potvrđuju da ova vrsta alata za ocenjivanje omogućava i procenu mišljenja višeg reda.
 

                                                                                                                


NAUČNI RADOVI

 

Duško Vitas

O RAZVOJU INFORMATIKE MEĐU MATEMATIČARIMA

Jasmina Jovanovska

DIZAJNIRANjE EFIKASNIH PITANjA VIŠESTRUKOG IZBORA ZA OCENjIVANjE ISHODA UČENjA

Aleksandra Arsenijević

BITEF 212 — OD IDEJE DO REALIZACIJE

Branislava Šandrih

NASTAVA INFORMATIKE NA FILOLOŠKOM FAKULTETU SA POSEBNIM OSVRTOM NA PAJTON

Snježana Ćirković

SIVA LITERATURA – KAMELEON INFORMACIONIH RESURSA

 

STRUČNI RADOVI

Slađana Subotić, Filip Stanković, Sanja Slankamenac, Rastislav Marković, Anastasija Mandić, Marija Daković

IZRADA MULTIMEDIJALNOG DOKUMENTA „PROLAZIM ULICOM TVOJOM“