God. 18, br. 1, 2018.
Jasmina Jovanovska
Pedagoški fakultet „Sv. Kliment Ohridski“
Univerzitet „Sv. Ćirilo i Metodije“
Skoplje, Makedonija
DIZAJNIRANjE EFIKASNIH PITANjA VIŠESTRUKOG IZBORA ZA OCENjIVANjE ISHODA UČENjA
UDK: 371.275
Ključne reči: testovi višestrukog izbora, kognitivni nivoi, indeks težine zadatka, indeks diskriminacije zadatka
Sažetak: Testovi višestrukog izbora danas predstavljaju popularan alat za ocenjivanje ishoda učenja jer su fleksibilni, relativno jednostavni za sprovođenje, a omogućavaju i ocenjivanje sadržaja velikog obima za kratko vreme. Mnogo važnija činjenica je da su ova pitanja svestrana i pouzdana, što povećava njihovu atraktivnost. Osim toga, za potrebe ocenjivanja ispitivači mogu koristiti kolekcije pitanja koje su već pripremljene za prethodne kurseve ili su dostupne onlajn. S druge strane, mnogi autori tvrde da se pitanja višestrukog izbora obično koriste za ocenu kognitivnih sposobnosti nižih nivoa, definisanih Blumovom taksonomijom. Međutim, sveobuhvatne analize potvrđuju da ova vrsta alata za ocenjivanje omogućava i procenu mišljenja višeg reda.
NAUČNI RADOVI
Duško Vitas
O RAZVOJU INFORMATIKE MEĐU MATEMATIČARIMA
Jasmina Jovanovska
DIZAJNIRANjE EFIKASNIH PITANjA VIŠESTRUKOG IZBORA ZA OCENjIVANjE ISHODA UČENjA
Aleksandra Arsenijević
BITEF 212 — OD IDEJE DO REALIZACIJE
Branislava Šandrih
NASTAVA INFORMATIKE NA FILOLOŠKOM FAKULTETU SA POSEBNIM OSVRTOM NA PAJTON
Snježana Ćirković
SIVA LITERATURA – KAMELEON INFORMACIONIH RESURSA
STRUČNI RADOVI
Slađana Subotić, Filip Stanković, Sanja Slankamenac, Rastislav Marković, Anastasija Mandić, Marija Daković