Едукација корисника библиотеке Медицинског факултета у Новом Саду

  • Зорица Ђокић Медицински факултет, Библиотека, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
  • Силвија Бркић Медицински факултет, Библиотека, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
  • Марија Вученовић Медицински факултет, Библиотека, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
  • Биљана Живковић Медицински факултет, Библиотека, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад
  • Радмила Матић Медицински факултет, Библиотека, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад

Abstract

Битан предуслов успешности и ефикасности рада савремене библиотеке је добра техничка опремљеност и висока стручна оспособљеност библиотечких радника. У библиотеци данашњице не мења се само улога и положај библиотекара, већ су и корисници "принуђени" да стичу и усвајају нова знања како би њихово кретање кроз "информациону џунглу" било што ефикасније и сврсисходније. Због тога се едукацији корисника у Библиотеци Медицинског факултета у Новом Саду поклања велика пажња. У раду је приказано у којим се тематским доменима они најчешће образују, и кроз које видове и облике рада. Кориснике услуга Библиотеке Медицинског факултета чине студенти медицине, фармације, стоматологије и здравствене неге, који наставу слушају на српском и енглеском језику, затим наставни, здравствени и научни кадар и сви заинтересовани грађани. Њихова интересовања, степен информисаности о томе које им све услуге могу бити пружене у библиотеци, количина потребних научних информација и оспособљеност за самостално претраживање Интернета и база података, разликују се не само међу различитим категоријама корисника, већ и унутар самих група. Због тога је рад на едукацији корисника врло динамичан, захтеван и двосмеран процес, који често захтева тимски рад. 

Published
2024-03-14
How to Cite
ЂОКИЋ, Зорица et al. Едукација корисника библиотеке Медицинског факултета у Новом Саду. Infotheca - Journal for Digital Humanities, [S.l.], v. 6, n. 1/2a, p. 47-50, mar. 2024. ISSN 2217-9461. Available at: <https://infoteka.bg.ac.rs/ojs/index.php/Infoteka/article/view/567>. Date accessed: 20 nov. 2024.