Global Campus projekat – Е-учењем до више студената у новим генерацијама
Abstract
Global Campus (GC) пројекат започеле су SCS (School of Computing Science са Мидлсеск Универзитета – MU) и RITSEC (Regional Information Technology and Software Engineering Centre) у мају 1999 у Каиру [1]. RITSEC је желео да настави сарадњу са Универзитетом у Мидлсексу, па је одлучено да се започне са комплетним MSc програмом за учење на даљину (Distance Learning – DL). У складу са стратегијом Универзитета за проширење услужних капацитета и ван земље како би се изашло у сусрет огромним захтевима за стицање образовања на британским факултетима из иностранства, понуђени су комплетни програми е-учења како би се обезбедио приступ студентима којима би могућност школовање у Великој Британији била ускраћена због претерано високих школарина. У то време широм света тражило се академско познавање ИТ/компјутера као предуслов за бољи посао. Професор Марк Вудман (Woodman) који се придружио SCS школи одиграо је кључну улогу у осмишљавању педагошког приступа настави, одредивши садржај интернет материјала и одабравши начин доставе и имплементације програма за е-учење. Током трајања пројекта, GC програми су достављани студентима преко седам партнерских институција за сарадњу у пет земаља: у Кини, на Кипру, у Египту, Хонгконгу и Сингапуру. Ови програми представљали су део портфолиа академске групе SCS школе за пословне информативне системе (BIS) и по истим програмима радили су и студенти на нашим факултетима у Лондону. За све програме су важиле исте процедуре за управљање, оцењивање и контролу квалитета тако да су сви студенти имали исту могућност праћења наставе и учења. Ове процедуре су биле у складу са стандардима које је прописала Агенција за обезбеђење квалитета – QAA (Quality Assurance Agency) при Већу фонда за високо образовање – HEFCE (Higher Education Funding Council). Овим радом смо покушали да извршимо анализу стеченог искуства, пошто је пројекат окончан почетком школске 2007/8.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.