Припрема наставника за учење jезика помоћу удруженог рада

  • Елжбjета Гаjек Универзитет у Варшави, Институт за примењену лингвистику, Варшава, Пољска
  • Катерина Здравкова Универзитет Свети Ћирило и Методије, Факултет за рачунарске науке и инжењерство, Скопље, Северна Македонија

Abstract

Удружени рад, међу најпопуларнијим алатима за учење језика, какви су Duolingo и Busuu, привлачи милионе корисника широм света. Његова широка прихваћеност, као и потреба за брзом преоријентацијом на онлајн технике изазвана пандемијом Covid-19 подстиче укључивање карактеристика удруженог рада у традиционалне курсеве језика. Додавање нових методологија мења улогу наставника језика који од конвенционалних предавача постају проактивни инструктори својих студената. Таква драматична промена никада није безболна, те се она стога мора урадити вешто, етички и правично. На основу разматрања сваког од ових питања и стратегија за успешно спровођење промена развијен је оквир за припрему наставника. Он је проширен тачним примерима наставничких процедура намењених укључивању новог знања у праксу. Примена предложених шест активности за обуку наставника омогућава  проширивање наставничких активности за учење и подучавање путем удруженог рада.


кључне речи: удружени рад за подучавање, обука наставника, учење језика, онлајн учење и подучавање.

Published
2021-02-02
How to Cite
ГАJЕК, Елжбjета; ЗДРАВКОВА, Катерина. Припрема наставника за учење jезика помоћу удруженог рада. Infotheca - Journal for Digital Humanities, [S.l.], v. 20, n. 1-2a, p. 7-28, feb. 2021. ISSN 2217-9461. Available at: <https://infoteka.bg.ac.rs/ojs/index.php/Infoteka/article/view/2020.20.1_2.1_sr>. Date accessed: 20 nov. 2024.