Ка прелиминарним образовним активностима за побољшање квалитета библиотечких радних процеса

  • Милена Матић Универзитетска библиотека “Светозар Марковић”, Београд
  • Стела Филипи-Матутиновић Универзитетска библиотека “Светозар Марковић”, Београд

Abstract

У циљу проналажења начина за лакше прихватање последица брзих промена у високошколским и истраживачким библиотекама у Србији са једне стране, и незадовољавајућих радних услова и резултата с друге стране, разматрани су захтеви ИСО 9000 стандарда. Анализа предуслова за покретање пројекта за побољшавање квалитета библиотечког рада указала је на неопходност образовних активности. Трагање за одговарајућим облицима обуке за библиотекаре, а са циљем да они прихвате идеју континуалних побољшавања под датим околностима, нужно је укључило напоре за њихово мотивисање да уче. Прелиминарне активности су замишљене као обезбеђивање образовног материјала са називом "Поруке квалитета" које треба да иницирају библиотекара, корак по корак, у поступке добре праксе како би се са њима упознао, на радном месту и у ритму који му одговара. Q поруке уводе дефиниције појмова из стандарда квалитета који се везују за библиотечке ентитете и континуална побољшања процеса библиотечког пословања. Библиотекари се обавештавају о новим издањима стандарда као што су ИСО 2780 и ИСО 11620 као и о циљевима, образовном материјалу и aктивностима које планира Заједница библиотека универзитета у Србији.

Published
2024-03-13
How to Cite
МАТИЋ, Милена; ФИЛИПИ-МАТУТИНОВИЋ, Стела. Ка прелиминарним образовним активностима за побољшање квалитета библиотечких радних процеса. Infotheca - Journal for Digital Humanities, [S.l.], v. 7, n. 1/2a, p. 3-18, mar. 2024. ISSN 2217-9461. Available at: <https://infoteka.bg.ac.rs/ojs/index.php/Infoteka/article/view/542>. Date accessed: 03 july 2024.